Yurdumun Dışında

Genel

İlk yurtdışı seyahati, ilk uçak macerası. Rota Bosna-Hersek. Aslında sadece burası ile sınırlı da kalmadı. 🙂 Planlar her zaman değişir, zaman değiştikçe… 4 kişi olarak belirlediğimiz yolculuğumuz, Ufuk ve benim kararlı duruşumuzla iki kişi olarak gerçekleşti. Anadolu’dan gelen yolcular için tavsiyem ulaşım olarak Anadolu veya Pamukkale firmaları ile yolculuk yapmanızdır. Sebebi ise varış yeriniz olan Kurtköy durağının Sabiha Gökçen Havalimanına yakın olmasındandır.

Sabiha Gökçen Havalimanına ulaştığımızda açlık hissinin de itelemesi üzerine pahalı şeyler alabilirsiniz dikkat edin. 🙂 Havalimanına gidişim ilk değildi fakat, uçaklar gökyüzüne doğru süzülmeye başladığı zaman, içimde bir kıpırdanma oluşmadı değil. Yurtdışı çıkış pulumuzu aldıktan sonra(15₺) kontrolden geçtik. Bizi korkutan nokta ise Bosna-Hersek kontrolünde yaşayacağımız dil yetersizliği oldu.

İşlemler bittikten sonra, uçağımıza bindik. Rastgele atılan bir yerde oturmaya başladık, otobüste bile cam kenarı tercih eden ben, orta sıralarda kaldım. Uçakta yanımızda oturan Betül ile çeşitli sohbetlerden sonra birlikte gezmeye karar kıldık. Saraybosna Uluslararası Havalimanına ulaştık. Kontrolde gideceğimiz yerleri kısıtlı ingilizce ile anlattık. Dilin önemini bir kez daha anladım. Çıkışta yer alan taksiciler Başçarşı için 35 Konvertible Mark (KM) istese de indirim yaparak 20 KM ödedik. Bu arada 2₺, 1 KM ediyor. Sonra Başçarşı da biraz turladıktan sonra Osmanlı İmparatorluğu kalıntıları göğsümüzü kabartıyor. Çarşı da Cevabdzinica Zeljo adlı restoran da Boşnak Köftesi yiyoruz.(Ćevapi) Mekan tavsiyemdir. Daha sonra Alija Izetbegović’in ……..

Devamı gelecek…

1995 doğumluyum. Dumlupınar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği üçüncü sınıf öğrencisi olarak, öğrenim hayatıma devam etmekteyim.